اظهارات جدید اردوغان برای ماندن در عراق

دلیل عجیب اردوغان برای ماندن در عراق

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر باقی ماندن نظامیان این کشور در خاک عراق تاکید و ادعا کرد که حضور آنکارا در موصل برای «دفاع از استقلال و آیندۀ ترکیه» است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از العالم، رجب طیب اردوغان، در سخنانی تصریح کرد که موضع کشورش در قبال عراق، اشاره ضمنی به جنگ یا نقض حاکمیت عراق نیست بلکه حضور نظامیان این کشور در موصل برای دفاع از آینده و استقلال ترکیه است.
ترکیه و عراق

اظهارات جدید اردوغان برای ماندن در عراق
وی در سخنانی که خبرگزاری آناتولی ترکیه آن را پخش کرد، گفت:” برای تضمین آینده و استقلال کشورمان هر کجا که لازم باشد، مبارزه و تلاش خواهیم کرد، اینک موصل چنین وضعیتی دارد، بنابراین ما نیز در آنجا خواهیم بود”.

سومریه نیوز در گزارشی نوشت: اردوغان ادعا کرده است که ترکیه منتظر نمی ماند که گروه های تروریستی زنگ خطر این کشور را به صدا درآورند، بنابراین به تعقیب این گروه ها می پردازد تا آنها را نابود کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهار داشت که شب گذشته درباره اوضاع  شهر حلب با ولادیمیر پوتین گفت وگو کرده و پوتین با اشاره به توقف بمباران شهر حلب، از وی خواسته است درخصوص بیرون بردن عناصر جبهه النصره از حلب، میانجی‌گری کند. بنابراین وی نیز نقش خود را ایفا کرده است.

 منبع: