همسان‌سازی پرداخت دولت به پرسنل خود

همسان‌سازی پرداخت دولت به پرسنل رسمی و غیررسمی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مورد همسان‌سازی پرداخت دولت به پرسنل رسمی و غیر رسمی خبر داد.

به گزارش اسکای نیوز، غلامرضا تاجگردون از تصویب بندی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق خبر داد که به موجب آن پرسنل رسمی و غیررسمی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی در شرایط مشابه پرداختی همسان خواهند داشت.

همسان‌سازی پرداخت دولت به پرسنل خود

در این مصوبه آمده است:

بند الحاقی 2- به‌منظور حمایت از کارکنان شاغل در شرکت‌ها و تشکل‌های حقوقی خصوصی و تعاونی طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و نیز در راستای حقوق آن‌ها، کلیه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات مشمول ذکر نام مکلفند در قراردادهای برون‌سپاری و قراردادهای انجام امور اجتماعی، فرهنگی خدماتی، اقتصادی و زیربنایی که بر اساس فعالیت مشخص، حجم کار معین و قسمت واحد کار باقیمت کل با شرکت‌ها و تشکل‌های حقوقی مذکور منعقد می‌نمایند، ضمن تأمین منابع کافی شروطی را قید نمایند که کارفرمای طرف قرارداد با دستگاه اجرای متعهد شود دستمزد کارکنان شاغل برای انجام مستقیم موضوع قرارداد کارکنان مذکور با حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی شاغل دستگاه اجرایی که امور مشابه موضوع قرارداد را در همان دستگاه انجام می‌دهند(در شرایط مشابه) برقرار گردد. بالاترین مقام دستگاه اجرایی مکلف است شرایطی را فراهم کند که این کارکنان از تمامی امکانات رفاهی که دیگر کارکنان بهره‌مند هستند استفاده نمایند. مسئولیت حسن اجرای این بند به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌باشد.

در انعقاد این نوع قراردادها دستگاه اجرایی مجاز نیست نیروی مازاد بر نیاز به‌طرف قرارداد تحمیل نماید.

آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور حداکثر پس از شش ماه از تصویب این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تاج‌گردون درباره این مصوبه اظهار کرد: امروز موفق شدم پیشنهاد همسان‌سازی پرداختی دولت به پرسنل رسمی و غیررسمی را در کمیسیون تلفیق به تصویب برسانم. موضوعی که حدود یکی دو سال پیگیر آن بودم و دوست داشتم به نوعی نیاز به قانون نباشد و سریع‌تر اجرا بشود. اگرچه برخی از دوستان کم‌لطف، همیشه همه‌چیز را سیاسی می‌بینند ولی کاری که همه می‌دانند خیلی سخت است، سرانجام تصویب شد. امیدوارم در صحن علنی هم تصویب شود و این کار بزرگ به مرحله اجرا درآید.

همسان‌سازی پرداخت

این عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم همچنین اضافه کرد: در جلسات تلفیق، پیشنهادی که همه به آن رأی دادند همین موضوع بود. این مصوبه فقط برای نفتی‌های گچساران نیست. همه از آن استفاده می‌کنند؛ حتی آن کارگر شرکتی برق سیستان هم ان‌شاءالله در برنامه ششم از اون استفاده خواهد کرد.

منبع:

http://14e.ir