حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ جدید

پنتاگون ایران را به ایفای نقش در حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ متهم کرد

مسئول فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت تصور می‌کند که ایران در حملات هفته گذشته به کشتی‌های جنگی آمریکا در نزدیکی سواحل یمن نقش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ژنرال عالی‌رتبه ارتش آمریکا روز چهارشنبه ایران را به نقش‌آفرینی در حملات ادعایی به کشتی‌های جنگی این کشور در نزدیکی آب‌های یمن متهم کرد.

حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ جدید

به نوشته پایگاه «هیل»، ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در مرکز «پیشرفت آمریکایی» صحبت می‌کرد، گفت: «تصور می‌کنم که ایران در برخی از این اقدامات ایفای نقش می‌کند. آن‌ها با حوثی‌ها ارتباط دارند، به همین دلیل تصورم این است که آن‌ها نقشی ایفا می‌کنند.»

هفته گذشته ارتش آمریکا مدعی شد که دستکم در سه مورد از مناطق تحت کنترل انقلابیون یمنی، به سمت ناوچه «میسون» ارتش آمریکا موشک شلیک شده است.

واشنگتن با متهم کردن ارتش یمن و جنبش انصارالله به دست داشتن در این حملات، سه مرکز راداری ارتش یمن را هدف قرار داد.

با این حال ووتل گفت واشنگتن هنوز هم به طور کامل نمی‌داند که این حملات چطور رخ داده است.

وی گفت: «داریم تلاش می‌کنیم که به درستی دریابیم که چه اتفاقی در جریان است و اینکه این حملات چطور رخ می‌دهند و از این مهمتر اینکه تصمیم این حملات چطور اتخاذ می‌شود. در آن صورت می‌توانیم علیه این مسئله اقدام کنیم.»

حمله به کشتی‌های آمریکایی

در یک سال و نیمی که از آغاز عملیات عربستان سعودی در یمن می‌گذرد، واشنگتن به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات ریاض، با سوخت‌رسانی، ارائه اطلاعات و کمک‌های لجستیکی مستقیما در این عملیات مشارکت داشته است.

در حمله دو هفته قبل جنگنده‌های ائتلاف به یک مراسم ختم در صنعا نزدیک به 150 نفر کشته شدند.

منبع:

http://14e.ir