هواشناسی مهر ماه

وقوع رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق مرکزی ایران

تهران – ایرنا – سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی حاکی از وقوع رگبار و رعد و برق در مناطق مرکزی، دامنه های شرقی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی کشور در روز یکشنبه (فردا) در این مناطق است.

هواشناسی

به گزارش ایرنا و بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از بعدازظهر امروز (شنبه) از میزان بارش ها در سواحل شمالی کشور به تدریج کاسته می شود و رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان های واقع در زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.
از اواخر امروز از میزان گرد و خاک در جنوب غرب کشور کاسته می شود و روز یکشنبه این هفته رگبار و رعد و برق در مناطقی از مرکز، دامنه های شرقی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی پیش بینی شده است.
به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، وقوع رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان روز یکشنبه این هفته دور از انتظار نیست و با کاهش فعالیت این سامانه در روز دوشنبه (12 مهر) در این منطقه، رگبارهای پراکنده در مرکز و شمال شرق کشور پیش بینی شده است.

هواشناسی مهر ماه
سازمان هواشناسی برای شمال استان سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل در روزهای شنبه و یکشنبه (دهم و یازدهم مهر) باد و گرد و خاک پیش بینی کرده است و استان های خراسان رضوی و جنوبی نیز طی این دو روز در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید خواهند بود.

منبع:

http://14e.ir