جزئیات تلاش کشورهای همسایه برای جذب اساتید ایران 95

هشدار مخبر دزفولي نسبت به مهاجرت سرمايه‌هاي علمي

جزئیات تلاش کشورهای همسایه برای جذب اساتید ایران| پیشنهاد حقوق ۵۰ میلیونی

اساتید کشور
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تلاش کشورهای همسایه برای جذب اساتید دانشگاه‌های ایران هشدار داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دكتر محمدرضا مخبر دزفولي در جلسه 83 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: بر اساس یک طرح جامع مطالعاتی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است، برخی از کشورهای همسایه با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حال دوپینگ علمی به منظور افزایش سرعت رشد علمی خود هستند.

وی افزود: در همین راستا جذب اساتید نخبه کشورمان در دستور کار قرار گرفته و با پیشنهادهای اغواکننده مالی تعدادی از این افراد هم جذب کشورهای هدف شده‌اند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با حقوق ماهیانه بیش از 50 میلیون تومان به یکی از این کشورها مهاجرت کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی ملی به منظور جلوگیری از این روند، گفت: باید همه مسئولان کشور وارد میدان حفظ سرمایه علمی کشور شوند.

جزئیات تلاش کشورهای همسایه برای جذب اساتید ایران 95

دکتر مخبر دزفولی خاطرنشان كرد: در حوزه علوم پزشکی باید تلاش بیشتری برای حفظ نخبگان صورت گیرد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی از مطالب منتشر شده در مجلات علمی بین‌الملی جهت‌دار است و تخریب وجهه علمی کشورمان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به روند نامطلوب سرقت علمی در کشور ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد تا با جدیت از این روند جلوگیری کند ولی این امر مستلزم داشتن یک تصویر جامع از این موضوع است.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نيز در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح تحقیقاتی انجام شده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تلاش برخی از کشورهای همسایه به منظور ارتقای رتبه علمی با تزریق منابع هنگفت مالی، بر لزوم رصد و برنامه‌ریزی موثر و مستمر به منظور حفظ جایگاه برتر علمی کشورمان در منطقه تاکید شد.

وی افزود: همچنین با توجه به هزینه‌های کلانی که این کشورها در بخش علم و فناوری انجام می‌دهند، بر تسریع در تخصیص سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی مجددا تاکید شد.

منبع:

http://14e.ir