اظهارات جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه

خبرگزاری اسکای- جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر خویشتن‌داری ایران نبود، تحرکات و تحریکات دشمنان می‌توانست آبستن وقوع درگیری و ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، یادواره حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در تقابل با سلطه گری آمریکا در خلیج فارس – پاسداشت بیست و نهمین سالگرد حماسه سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش- با سخنرانی دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

دریادار تنگسیری در این مراسم با اشاره به سناریوی صهیونیستی داعش در منطقه غرب آسیا و حمایت آشکار و پنهان پدیدآوردندگان و حامیان این جریان تأکید کرد: اگر خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران نبود، تحرکات و تحریکات دشمنان می توانست آبستن وقوع درگیری و ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز باشد.

سپاه

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا با درایت و عقلانیت مانع از تحقق سناریوی صهیونیست ها در گسترش دامنه ناامنی و جنایت در حوزه خلیج فارس و دریای عمان شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: حامیان داعش و در صدر آن جریان صهیونیستی منطقه ای حتی با انتحار سیاسی و حیثیتی سعی کرده اند تا دامنه ناامنی و جنایات خود را به حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز گسترش دهند که تاکنون این دسیسه با عقلانیت، درایت و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است.

وی افزود: یکی از اهرم هایی که دشمن به کار گرفته و بر روی آن سرمایه گذاری و تمرکز زیادی کرده است، بهره برداری از ناآگاهی، حماقت و بی تجربگی برخی از زمامداران کشورهای منطقه برای عملیاتی کردن این سناریو در خلیج فارس و دریای عمان است.

تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر اقتدار، توانمندی، عقلانیت و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران نبود، دامنه جنگ حامیان داعش به خلیج فارس کشیده می شد.

وی ادامه داد: اگر صف حاکمان کشورهای همراه و هم موضع با جریان صهیونیستی و همچنین مرعوبان و مزدوران قدرت های استکباری را از صف برخی از زمامداران ناآگاه و کم تجربه منطقه ای جدا کنیم، بسیاری از زمامداران طیف دوم متأثر از ناآگاهی و کم تجربگی، اغفال شده، در دام حیله و دسیسه دشمنان گرفتار آمده و فریب سیاست بازی آنان را خورده اند.

تنگسیری در ادامه اظهار داشت: روباه های پیر و جوان جریان جنایتکار صهیونیستی بدانند فتنه ای که به اسم داعش در منطقه برپا کرده اند با بیداری ملت های منطقه خاموش خواهد شد و بیش از این اجازه نخواهند داد جان و مال و همزیستی مسالمت آمیز ملت های منطقه قربانی نقشه های شوم جریان صهیونیستی دنیا شود.

وی افزود: برخی از حکام کشورهای منطقه به خود بیایند و تا دیر نشده از ادامه بازی در زمین دشمن و کمک رسانی به پیاده شدن دسیسه ها و نقشه های دشمن علیه ملت های منطقه به ویژه در همدستی با جریان داعش که زاییده سیاست های صهیونیستی است دست بردارند.

دریادار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت آمریکا در حمله مستقیم به سکوهای نفتی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و حمله به ناوگروه شهید مهدوی اشاره کرد و گفت: سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش با ایستادگی در برابر ناوگان متجاوز آمریکا در خلیج فارس، هیمنه پوشالی او را در هم شکستند و با شهادت خود درس تسلیم ناپذیری و ذلت ناپذیری در برابر ظلم و جنایت و زیاده خواهی و سلطه گری را به رساترین شکل ممکن فریاد زدند.

اظهارات جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه

وی با تجلیل از حماسه سازان نیروی دریایی سپاه و خانواده های معظم شهدا افزود: نیروی دریایی سپاه از دوران هشت سال دفاع مقدس چه در حوزه دفاع زمینی و چه در صحنه دفاع دریایی، صفحات درخشان و پرافتخاری را در فضای حیات بخش انقلاب اسلامی رقم زده است و اگر آن افتخارات بعضا با بهره گیری از حداقل امکانات حاصل شد، امروز که این نیرو به توانمندی های روز دنیا مجهز شده است، برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب بیش از هر زمان دیگری مهیا و آماده است.

منبع: